Digital & web analytics

Digital & web analytics

Web Analytics

U heeft geen idee in welke mate uw digitale kanalen bijdragen aan het bereiken van uw strategische objectieven?

Dankzij de inzichten, die u m.b.v. web & digital analytics verwerft, bent u in staat om de juiste business beslissingen en acties te ondernemen om uw online business te optimaliseren.

Voordelen

Voordelen:

een hogere klantentevredenheid

meer inkomsten

een betere return on investment voor je e-marketing uitgaven

Journey

De digital analytics journey

De digital analytics journey bestaat uit 4 grote stappen:

Voorbereiding: Om een maximaal rendement uit digital analytics te halen, zijn een uitstekende kennis van de huidige situatie, een duidelijk omlijnd doel en een goed inzicht van wat je nodig hebt om dit doel te bereiken essentieel.

Implementatie & meten: Het fundament van digital & web analytics wordt gevormd door kwalitatieve data. Van zodra je jouw noden hebt geïdentificeerd, moet je de nodige tool(s) correct implementeren, alle noodzakelijke en relevante data verzamelen en jouw inzichten en aanbevelingen rapporteren aan de juiste stakeholders.

Analyse & optimalisatie: Je zet de beschikbare data om in inzichten en business intelligence. Op basis van deze inzichten identificeer je vervolgens opportuniteiten en doe je aanbevelingen.

Ontwikkeling & maturiteit: Je bouwt verder op jouw eerste successen en overtuigt ook andere departementen/divisies van de voordelen van digital analytics. Je vergroot jouw expertise en automatiseert analyse & optimalisatie technieken. Je integreert digital analytics en business analytics.

Diensten

Onze digital analytics diensten

Waar je je ook bevindt op digital analytics journey, wij staan jou bij met raad & daad en helpen jou om het maximum uit jouw digitale kanalen te halen.

Hiervoor bieden wij jou een uniek en volledig aanbod van diensten – gegroepeerd in 4 categorieën:

  1. Strategie & management diensten
    Wij helpen jou met het plannen, organiseren en het beheren van jouw digital analytics.
  2. Technische & implementatie diensten
    Wij implementeren, ondersteunen, controleren en optimaliseren de set-up van jouw digital analytics tool(s).
  3. Analyse & consulting diensten
    Wij zetten jouw data om in business intelligence, wij adviseren jou, wij testen jouw ideeën en optimaliseren jouw digitale kanalen.
  4. De ontwikkeling van resources & expertise
    Wij delen onze knowhow en expertise met jou, wij helpen jou interne expertise op te bouwen en jouw organisatie te evangeliseren.
Google Analytics training

Google Analytics training

Leer Google Analytics te gebruiken om de prestaties van je digitale kanalen te analyseren en hun efficiëntie te optimaliseren.

The Uptimizers bieden verschillende on-site training modules, dit steeds met een praktisch format en gebaseerd op uw website, kennisniveau en uw verwachtingen.

Trainings kunnen worden gegeven in Nederlands, Frans of Engels.

Al onze trainings bevatten praktische voorbeelden gebaseerd op echte cases en Q&A sessies om al uw specifieke vragen te beantwoorden.

Voor meer informatie over onze trainings kan je ons steeds contacteren.

Cases

Case Kia Motors Belgium:

Klant:
Kia Motors Belgium

De uitdaging:
Het accuraat meten van de business prestaties van hun website en e-marketing acties (SEA, bannering, social media, …)

Onze aanpak
Eerste startten we bij het identificeren van de geschikte online key performance indicators (KPI’s) voor Kia Motors Belgium om de verschillende objectieven van hun online kanalen, van brand awereness tot lead generation, te meten. Daarna optimaliseerden we hun analytics implementatie om zo de verschillende vereiste indicators en andere key metrics te kunnen meten.
We hielpen hen om een globaal dashboard the bouwen dat data binnenhaalt uit verschillende bronnen – analytics, Facebook, CRM en andere.

Web analytics case Kia Motors Belgium

De resultaten:
Online resultaten worden op maandelijkse basis gemonitord en gedeeld binnen de organisatie. We leveren op regelmatige basis diepgaande analyses en aanbevelingen om zo Kia Motors Belgium te helpen met de ROI van hun online marketing investeringen te verbeteren.

Tools

Tools

We zijn niet gebonden aan specifieke tools maar we werken met de tools die onze kanten gebruiken. We hebben ervaring en expertise met vele tools waaronder:

  • Google Analytics
  • WebTrends Analytics
  • ComScore Digital Analytix
  • WebTrekk
  • Adobe Site Catalyst
  • ClickTale
  • Google Tag Manager
  • BrightTag
  • Visual Website Optimizer
  • Optimizely

OF BEL +32 495 52 12 06


Copyright © 2014 The Uptimizers