Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie

20% meer conversie vanaf €1.700, gegarandeerd

Conversion optimalization

Bent u tevreden met een gemiddelde conversieratio van 2 à 4%?

Of anders gezegd: vindt u het oké dat 96% tot 98% van al uw bezoekers afhaakt?
En dat u heel wat leads en sales laat liggen?

Dankzij conversie optimalisatie kan u het aantal leads en sales via uw site(s) verhogen.

Hierdoor draagt uw site veel beter bij tot uw online business objectieven.

Voordelen

Voordelen:

de user experience verbetert

meer bezoekers worden aangezet tot actie

uw online marketing ROI verhoogt

uw online strategie wordt verfijnd op basis van cijfers

Definitie & aanpak

Definitie:

Conversie optimalisatie is het systematisch verhogen van de conversie ratio van zowel e-mails en banners, als individuele web pagina’s tot volledige online sales en lead generation processen door middel van gerichte A/B en MVT tests.

Aanpak:

Met systematisch bedoelen we dus zowel de aanpak als het proces. Je kan een volledige website immers niet in één keer testen. Met behulp van een test plan gaan we daarom eerst de aanpak bepalen: Waar gaan we beginnen met testen en wat zijn de stappen die daarop volgen? Welke type test kiezen we best: een A/B test of een MVT test?

Conversie optimalisatie is ook een doorlopend proces waarbij de verschillende stappen consequent gevolgd dienen te worden om tot een optimaal resultaat te komen.

Conversie optimalisatie process

A/B en MVT tests

A/B en MVT tests:

Je kan jouw e-mails, landingspagina’s of site laten aanpassen op basis van jouw buikgevoel, maar de beste garantie voor het verhogen van de conversie ratio is systematisch testen.

De meest gebruikte tests zijn de A/B test en de MVT test:

A/B test:
Bij een A/B test worden verschillende versies van eenzelfde pagina in real-time met elkaar vergeleken.
AB-test

MVT test:
Bij een MVT test worden verschillende versies van bepaalde elementen (zoals de titel, de call-to-action, de incentive, …) van eenzelfde pagina in real-time met elkaar vergeleken.
MVT-test

Cases

Case Toyota Belgium:

Klant:
Toyota Belgium

De uitdaging:
De optimalisatie van de conversie ratio van de online testrit aanvragen voor de nieuwe Yaris.

De aanpak:
We hebben niet alleen een UVP (Unique Value Proposition) toegevoegd, maar ook verschillende grote CTA knoppen in de hottest vertical attention zone (i.e. die zone die volgens “eye tracking” studies van o.a. Jacob Nielsen door bezoekers van een site het meest bekeken wordt). Daarnaast hebben de ook een nieuwe foto gekozen zodat de neus van de Yaris naar de belangrijkste CTA knop wijst en alzo de aandacht van de bezoeker naar deze knop leidt. Tenslotte hebben we ook social proof elementen toegevoegd. Zie afbeelding hieronder:

Conversie Optimalisatie Case Toyota

Het resultaat:
Een stijging van 25% van het aantal testrit aanvragen.

Training

A/B en MVT testing training

The Uptimizers biedt ook on-site training op maat, dit steeds met een praktisch format en gebaseerd op uw website, kennisniveau en uw verwachtingen.

Trainings kunnen worden gegeven in Nederlands, Frans of Engels.

Al onze trainings bevatten praktische voorbeelden gebaseerd op echte cases en Q&A sessies om al uw specifieke vragen te beantwoorden. Blader hieronder alvast even door de eerste slides van de presentatie, die we gebruiken bij de training.

Electrabel, Telenet en Mobistar deden reeds beroep op deze training om de online testing skills van hun online marketeers te verbeteren. En u?

Voor meer informatie over deze training, kan u ons steeds contacteren.

“No cure, no pay” garantie

Als u een A/B of MVT test bij ons bestelt, garanderen we een stijging van 20% van uw conversie ratio. En dit voor slechts 1.700.

Slagen wij niet, dan betaalt u niets. Gegarandeerd!

Contacteer ons button

OF BEL +32 486 38 11 98


Getuigenis


The Uptimizers zijn echte experts op het vlak van conversieoptimalisatie en persuasive architecture … Zij hebben ons geholpen een solide platform voor onze online ambities te bouwen.

Bruno Brusselmans
Bruno BrusselmansDirector Web & New Channels EDF Luminushttp://www.luminus.be
Copyright © 2014 The Uptimizers